1. Úvod
  2. Tipy a informace
  3. Demontáž/Montáž

Demontáž a montáž plastových oken a dveří

Demontáž plastových oken a dveří

  • Před samotnou demontáží plastových oken a dveří provedou montéři kontrolu rozměru okna a otvoru.
  • Demontáž oken a dveří je vždy provedena destrukčním způsobem, a to rozříznutím rámu původního okna a jeho postupným demontováním po jednotlivých částech (pokud není dohodnuto jinak).
  • Demontáž je zahájena vysazením křídel z rámů. Montéři je odnesou buď na místo určené objednatelem (chodba, dvůr atd.), nebo do kontejneru či montážního vozidla v případě sjednání odvozu starých oken.
  • Dalším krokem je naříznutí rámu původního okna pilou u dřevěných oken a úhlovou bruskou u oken ocelových, a to v několika místech. U oken se sloupkem pak i vyříznutí sloupku. V případě, že zákazník trvá na zachování původních rámů, je nutno počítat s výrazným poškozením ostění a nákladnějším zednickým zapravením.
  • Po naříznutí rámů oken následuje vypáčení rámu z ostění. Tato operace se provádí pomocí páčidla přes dřevěný špalík opřený o špaletu, a to z důvodu minimalizace poškození ostění. Poškození fasády a ostění je vždy přímo závislé na stavu okolního zdiva.
  • Po vyjmutí rámu oken z ostění montéři překontrolují rozměr otvoru, případně ho podle potřeby upraví. Následně otvor vyčistí od zbytků suti a prachu. Vybouranou suť (zbytky cihel, omítka atd.) montéři zametou a odnesou na místo určené zákazníkem.
  • Vzhledem k tomu, že vozidla používaná pro montáž oken nejsou konstruována na převážení sypkého odpadu, není odvoz suti součástí odvozu starých oken (pokud není ve smlouvě určeno jinak).
  • Nyní je otvor připraven pro montáž nových oken. V případě, že si zákazník připravuje otvor sám, je nutné, aby přesně dodržel stanovené rozměry otvoru odsouhlasené ve smlouvě.

Montáž oken a dveří

  • Před vlastní montáží oken a dveří očistíme stavební otvor od hrubých nečistot a překontrolujeme jeho rozměry. Prostor pro zapěnění kolem oken by neměl přesáhnout 1–2 cm.
  • Zkontrolujeme, zda jsou předvrtány otvory pro použití turbošroubů. Tyto otvory se vrtají cca 15 cm od rohů a dále ve vzdálenosti do 70 cm od sebe po obvodu.
  • Rám otvorového prvku nahrubo vyklínujeme do stavebního otvoru. Hloubku umístění výplně volíme podle požadované hloubky ostění, použitých parapetů nebo dle původních špalet.
  • Rám zaměříme v určené výšce do vodorovné polohy a zaklínujeme (viz obrázek). Proměříme svislost nejdříve na jedné a potom na druhé straně. Pro důslednou kontrolu vše proměříme ještě jednou a zkontrolujeme usazení rámu proměřením obou úhlopříček.
  • Příklady vypodložení okenního rámu klínky nebo pevnými podložkami
  • Rám stavební výplně ukotvíme pomocí ocelových kotev nebo turbošroubů. Dveře kotvíme vždy pomocí turbošroubů co nejblíže pantů.
  • Po ukotvení opět zkontrolujeme vodorovnou a svislou polohu rámu, případně rovinnost jednotlivých stran (deformace kotvením).
  • Nasadíme křídla zpět do rámu, u fixních oken do rámu zasklíme sklo. Aby nedošlo k prohnutí rámu vlivem působení montážní pěny, použijeme po obvodu křídel plastové náběhové klínky. Po vytvrdnutí pěny jsou tyto následně odstraněny.
  • Provedeme zvlhčení montážní spáry, kterou následně zapěníme montážní pěnou. Množství montážní pěny volíme tak, aby se pokud možno nemusela ořezávat. Provádíme-li i následné zednické zapravení, následuje po úplném vytvrdnutí montážní pěny její oříznutí (v případě větší expanze). Pokud následné zednické zapravení neprovádíme, provede oříznutí pěny objednatel.
  • Po montáži oken a dveří se provádí kontrola seřízení a funkčnosti.
  • Na závěr montáže provedou montéři hrubý úklid a pomocí průmyslového vysavače vysají z rámu a kování veškeré hrubé nečistoty (omítku, prach z cihel, popř. špony vzniklé při vrtání montážních otvorů).

Chcete více informací nebo cenovou kalkulaci?

Zavolejte nám zdarma 800 201 202

Navštivte nejbližší pobočku

Chcete si nechat nezávazně spočítat cenu?

Zavřít

Odeslat e-mail na:

Vaše jméno a příjmení *
Váš e-mail *
Váš telefon *
Vaše adresa *
Dotaz